Hormoon yoga

 

De Hormoonyoga van Dinah Rodrigues verzacht de verschijnselen van de menopauze maar is al geschikt voor vrouwen vanaf 35 jaar. Dit is ongeveer de leeftijd dat er een verandering plaats gaat vinden in de aanmaak van de hoeveelheid vrouwelijke hormonen. Met dynamische Yoga houdingen, ademhaling en aandacht worden hormoon producerende klieren gestimuleerd en de aanmaak van het vrouwelijke hormoon, oestrogeen verhoogt. Terwijl met ontspannings-houdingen stress gereduceerd wordt. Hormoonyoga heeft een maximaal effect als het dagelijks 30 minuten wordt uitgevoerd, al merken sommige cursisten al een verschil bij een wekelijkse beoefening.

Deze vorm van Yoga is jammer genoeg niet geschikt voor vrouwen met endometriose of hormoon gevoelige borstkanker.

Neem hier een kijkje voor Hormoonyoga

 

Midlife Yoga

 

De  Midlife Yoga van Mieke de Bock geeft inzicht in wat er nu precies gebeurt in het veranderde lichaam en het denken van de vrouw. Deze zachte en helende vorm van Yoga kijkt naar de menopauze als een vruchtbaar transformatie proces.

 

De oefeningen die gedaan worden werken op de instabiliteit van de hormoonklieren die verbonden zijn met ‘t filosofisch concept van de chakra’s. Je hoeft geen yoga ervaring te hebben om Midlife Yoga te volgen.

 

10 euro voor een losse les

80 euro voor een reeks van 10 lessen

 

Elke woensdag van 9.00 tot 10.30 uur: 

Hertsdeinstraat 13, 

2018 Antwerpen

 

Elke donderdag van 19.30 tot 21.00 uur:

Papenhofdreef 57

2800 Mechelen 

 

 

Het verschil tussen Hormoon Yoga en Midlife yoga.

 

Bij Hormoonyoga wordt er naar gestreefd de oestrogeen productie te verhogen waardoor overgangsklachten afnemen.

Bij Midlife Yoga ligt het accent op een goede samenwerking van de hormoonklieren wat de algehele gezondheid ten goede komt.

Van belang is het luisteren naar je innerlijke stem, aanvaarding van het proces van ouder worden en de spirituele ontwikkeling die dit kan geven.

 

Bij interesse worden op ander tijden Hormoon Yoga en Midlife yoga lessen opgestart in Antwerpen.

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.